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ID AN10068733-0271-187
DOI
NII論文ID
医中誌ID
言語 日本語
最終更新日 Nov 14, 2014 16:02:07
作成日 Oct 29, 2014 17:11:32
アイテムタイプ Article(SEIG)
更新履歴
Nov 14, 2014 フリーキーワード, 学位授与年月日, 資料タイプ, 一次情報の有無, PDF ファイル を変更
資料タイプ 紀要論文
論文名(日) 日本語学習者は日本語スピーチをどのように評価するのか
論文名(ヨミ) ニホンゴ ガクシュウシャ ワ ニホンゴ スピーチ オ ドノヨウニ ヒョウカ スル ノ カ
論文名(英) How Do Japanese Language Learners Evaluate Speeches in Japanese?
責任表示 黒崎佐仁子
著者 黒崎, 佐仁子
著者(ヨミ) クロサキ, サトコ
著者ID s_kurosaki
著者版フラグ その他
フリーキーワード speech, Japanese language learner, evaluation, Vietnamese, Interview
抄録(日) 日本語によるスピーチコンテストは,日本国内外を問わず,活発に実施されている。日本語教師は,スピーチコンテスト参加者が原稿を執筆している時や発表練習をしている時に,支援を求められることがある。スピーチコンテスト参加者のオリジナリティーや個性を尊重するならば,日本語教師には,彼らがどのようなスピーチを良いと評価し,悪いと評価するのかを把握する必要がある。本研究は,日本語学習者,日本語母語話者,日本語教師に,スピーチの評価についてインタビューした結果を提示するものである。
抄録(英) Japanese language speech contests for non-native speakers are held frequently both within and outside of Japan. Japanese language instructors are asked to support learners who take part in the contest while they are making speech drafts and practicing their presentations. If instructors try to respect speakers’ originality and personality, they need to know what kind of speech the speakers consider good or bad. This report shows the results of interviews with Japanese language learners, Japanese native speakers and Japanese language instructors about evaluation of the speeches.
収録誌書誌ID
収録誌タイトル 聖学院大学論叢
収録誌巻 第27巻
収録誌号 第1号
出版者
ISSN 9152539
発行年月 2014/10
掲載ページ(開始) 187
掲載ページ(終了) 196
URL
JaLCDOI 10.15052/seig.AN10068733-0271-187
ISBN
一次情報の有無
学位授与番号
学位授与年月日 //
学位名
学位授与機関
PDF ファイル 黒崎佐仁子_日本語学習者は日本語スピーチをどのように評価するのか_聖学院大学論叢27_1.pdf
Type : application/pdf Download
Size : 376.3 KB
Last updated : Nov 14, 2014
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